fbpx

Nak ada kepastian dalam hidup anda?

Cuba baca dan bayangkan situasi ini...

Cuba anda ingat balik ketika anda sedang memandu kereta dalam perjalanan menuju ke satu tempat yang pertama kali ingin anda kunjungi


Anda tak tahu arah mana nak diikuti


Semua jalan nampak sama, jadi keliru..


Hati jadi berbolak balik, tidak tahu arah mana yang nak di ikut

Jadi, anda pun buka aplikasi waze


Taip destinasi, terus keluar detail tempat yang nak dituju


Arah mana nak ikut.


Berapa lama masa perjalanan.

Dari rasa tertekan tadi terus jadi tenang 


Hati pasti jadi lebih lega bila ada kepastian begini kan?

Ya,
Begitulah kronologi dengan perjalanan hidup kita sebagai manusia

Bila kita tak ada kepastian dalam hidup, kita pasti mudah mengeluh !


Bila kita tak ada kepastian dalam hidup, kita pasti senang mengalah !


Bila kita tak ada kepastian dalam hidup, kita pasti akan rasa lost dan buntu !

Ibarat kita bawa kereta tadi..

Kejap pandang ke kiri berharap nampak solusi

Kejap pandang kekanan berharap nampak bantuan


Last sekali, main redah je,


Serah sepenuhnya pada nasib...

Sebenarnya KEPASTIAN dalam hidup ini sangat sangat penting!

Kompas

Ia ibarat kompas dalam hidup kita

Hala Tuju

Dari situ la kita nampak hala tuju hidup kita

Fungsi

Dari situ juga kita nampak fungsi kita sebagai manusia

Tujuan

Dari situ la kita nampak tujuan hidup kita

Sesungguhnya tidak ada satu pun perkara yang terjadi dalam hidup kita ini tanpa tujuan !

Pokok pun ada TUJUAN

Awan pun ada TUJUAN

Laut pun ada TUJUAN

Begitula juga manusia, ada TUJUAN tertentunya!

Apa tujuan Manusia?

Manusia ada 2 Tujuan utama menurut AlQuran

Hamba Allah

      Manusia diciptakan oleh Allah SWT untuk melaksanakan tugasnya sebagai hamba Allah ialah mengabdikan diri kepada Allah swt dalam segala aspek kehidupan. Bukan saja manusia, malah jin juga diciptakan untuk mengabdikan dirinya kepada Allah SWT.


وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ

Dan aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka mengabdi kepada-Ku

(Az-Zariyat : 56)


Khalifah Allah

    Khalifah ialah seorang yang dipertanggungjawabkan oleh Allah untuk mengatur kehidupan manusia di bumi dengan berdasarkan wahyu dan syariat Allah. Supaya kehidupan manusia itu teratur dan mempunyai tujuan hidup yang suci murni untuk mencapai Keredhaan Allah Azza Wa Jalla


وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً ۖ قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ ۖ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ

Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat: "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi". Mereka berkata: "Mengapa Engkau hendak menjadikan (Khalifah) dibumi itu orang yang akan buat kerosakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami sentiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau?". Tuhan berfirman: "Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui".

(Al-Baqarah : 30)


Atas Izin Allah, Modul 40 Days Journey ini terhasil

Dalam modul ni terkandung 7 Langkah Baiki Diri yang praktikal terus dari Al-Quran

1. Bagaimana Mencari Arah Hidup (Hidayah)

2. Mencari Tujuan Hidup (Ibadah)

3. Apa Jalan Hidup Yang Terbaik (Syariat)

4. Pentingnya Persedian Bekalan Hidup Kita (Solat)

5. Apa Pendorong Hidup Bahagia (Zikir)

6. Apa Penghalang Terbesar Dalam Hidup (Dosa)

7. Bagaimana Pengakhiran Hidup Yang Kita Mahu

Jom tonton Pengakuan Ikhlas dari mereka yang dah lalui 40 Days Journey

Tuan Syed Gaddafi (Ads Hero)

Puan Fazzatol dan Suami

Puan Neeza Hasban

Sertai Hari Ini !

Modul 40 Days Journey dari YAMINIKA ini disediakan khas untuk anda yang inginkan kebahagiaan dalam hidup!

Best Value

Bayaran Bulanan


Khas untuk yang ingin Mencuba

Akses penuh sistem Yaminika

Hanya debit/credit card

Modul "40 Days Journey"

RM50/
Sebulan

Most Popular

Bayaran Tahunan


Khas untuk yang nekad berubah

Akses penuh sistem Yaminika

Boleh guna semua jenis pembayaran

Hanya RM350 setahun

Penjimatan sebanyak RM250

Modul "40 Days Journey"

Modul Free "30 Juz Solution"

Modul Free "Usrah Ahli"

Modul Free "Zero to Hero Mentoring"

Modul Free "Online Magnet Jiwa (OMJ)"

Modul Free "Miracle Journal"

RM29/
Sebulan

Scroll to Top